Veröffentlichungen

Demonstrating TouchScope: A Hybrid Multitouch Oscilloscope Interface

Heinz M, Bertel S, Echtler F. Demonstrating TouchScope: A Hybrid Multitouch Oscilloscope Interface. In:Proceedings Of The 19Th Acm International Conference On Multimodal Interaction. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery; 2017:501. doi:10.1145/3136755.3143026.

Rotate It! – What eye movements reveal about solution strategies of spatial problems

Wetzel S, Krauß V, Bertel S. Rotate It! – What eye movements reveal about solution strategies of spatial problems. 2017 European Conference on Eye Movements (ECEM). 2017.

Underlying Processes of an Inverted Personalization Effect in Multimedia Learning – An Eye-Tracking Study

Zander S, Wetzel S, Kühl T, Bertel S. Underlying Processes of an Inverted Personalization Effect in Multimedia Learning – An Eye-Tracking Study. Frontiers in Psychology. 2017;8:2202. doi:10.3389/fpsyg.2017.02202.

Spatial Knowledge Acquired from Pedestrian Urban Navigation Systems

Bertel S, Dressel T, Kohlberg T, von Jan V. Spatial Knowledge Acquired from Pedestrian Urban Navigation Systems. In: Proceedings Of The 19Th International Conference On Human-Computer Interaction With Mobile Devices And Services. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery; 2017. doi:10.1145/3098279.3098543.

Mobiles Lernen – Effekte touch-basierter Interaktion auf Tablets beim Lösen räumlicher Aufgaben im Mathematikunterricht

Montag M, Wetzel S, Bertel S, Zander S. Mobiles Lernen – Effekte touch-basierter Interaktion auf Tablets beim Lösen räumlicher Aufgaben im Mathematikunterricht. PAEPSY 2017. 2017.

Rotate It – Effekte touchbasierter Interaktion auf mobilen Endgeräten beim Lösen räumlicher Aufgaben im Mathematikunterricht der Sekundarstufe

Montag M, Zander S, Wetzel S, Bertel S. Rotate It – Effekte touchbasierter Interaktion auf mobilen Endgeräten beim Lösen räumlicher Aufgaben im Mathematikunterricht der Sekundarstufe. MediaPsych2017 – 10th Conference of the Media Psychology Division. 2017.

Empirische MÜ-Forschung – Betrachtung der Sprachregulierung im Kontext regelbasierter maschineller Übersetzung (RBMÜ)

Wittkowsky M. Empirische MÜ-Forschung – Betrachtung der Sprachregulierung im Kontext regelbasierter maschineller Übersetzung (RBMÜ). trans-kom – Zeitschrift für Translationswissenschaft und Fachkommunikation. 2017;10 [3]:14. https://www.trans-kom.eu/bd10nr03/trans-kom_10_03_04_Wittkowsky_MUe.20171221.pdf.

Regulierte Sprache und (maschinelle) Übersetzung in der Fachkommunikation

Wittkowsky M. Regulierte Sprache und (maschinelle) Übersetzung in der Fachkommunikation. In:Maschinelle Übersetzung – Grundlagen Für Den Professionellen Einsatz. Berlin: Jörg Porsiel (Hrsg.); BDÜ – Weiterbildungs- und Fachverlagsgesellschaft mbH; 2017:11.

Profiling maritime communication by non-native speakers: A quantitative comparison between the baseline and standard marine communication phraseology

John P, Brooks B, Schriewer U. Profiling maritime communication by non-native speakers: A quantitative comparison between the baseline and standard marine communication phraseology. English for Specific Purposes. 2017;47:15. doi:https://doi.org/10.1016/j.esp.2017.03.002.

Gamification in Sonography Education: Why, How and What

Bendig H, Teistler M. Gamification in Sonography Education: Why, How and What. 2016. https://archive.rsna.org/2016/16005317.html.

Cookie-Einstellungen